mAsaK laGy?



RAJiN SAnGAT KeRrRR??????
bukan masalah rajin sangat masalah nye bosan. maklumla dok umah sensorang parents pulak keluar g kenduri kahwin. sudah jadi kebiasaan aku yang xske ikut nie..Jadi dok umah je la kemas umah ble semua da setel aku pon selongkar pety ais lagy.Tambahan pulak semalam da shoping kat tesco so ade la beli barang-barang dapur nie. Haaaa senang la keje masak2 memasak aku nanti. Memandangkan pagi td aku xbreakfast ape pon jadi aku pon masaklah sesuatu masakan yang namenye KUIH MAGGI hahahaha..bunyi kuih tp xde la kuih sgt pon. stock ratah2 nie je nie. Senior merangkap roomate aku kat hostel salu gak buat makanan nie. sedap! so balik umh da xde keje nie aku pon try la. Memang kacang la nk buat. tapi ikut citarasa masing2 la. So mari lihat camne aku buat..cewaaah!!! cm kls masakan plak kan..:)

rESEPi kUiH mAGGi
  • telur 3 biji
  • maggi kari 2 bungkus
  • daun sup daup bawang (xyah pon xpe)
  • daging cincang
cara-cara nye:)

  • rebus maggi sehinga lembut
  • toskan maggi
  • pecahkan telur dan kacau dengan maggi yang di toskan kacau mcm buat telur dadar tuh.
  • goreng daging cincang sehingga masak.
  • campurkan daging cincang daun sup serta daun bawang dan kacau bersama maggi.
  • panaskan api dan masak la.
  • untuk mendapat kan bentuk yang cantik saya pakai acuan besi mcm org buat telur benjo tuh...:)
  • da siap boleyh la hidang dan mkn:)
haaaa jum lihat gambar lagi mudah kan:)
nie waktu tgh gaul@kacau bersama telur and bahan2 lain td
ini la acuan yang saya maksudkan
pandangan dekat
haaa da siap.mcm begedil pon ade kan hehehe..
boleyh dihidangkan untuk santapan keluarga. haaa nmpak x botol air tuh? itu ais sparkling tp yang nie versi lain..harga nye pon murah yang tuh perisa apple. boleyh dapat kan nye di litte dubai harga below RM 5.00. rase dye sangat sedap same juga mcm air gas buah buahan yang lain dan semestinya HALAL.

*maaf ye gambar xcantik fon murah je. lupa nk bg taw dua paket mee maggi sy dapat 7 keping je kuih magii mungkin sbb terlalu tebal.tp semua tuh boleyh adjust ikut sukatan capacity org nk mkn hee..simple kan:)


SELAMAT MENCUBA!!!!!!!

0 9999 orang telah komen anda bila lagi:

Post a Comment