cubaan pertama bermain doh



assalamualaikum..syukur ke hadrat illahi hari yang menjadi debaran setiap hari telah tiba. selepas tamat final examination untuk semester tiga, bulan yang lalu hati aku tak tenang sangat2.memikirkan mcm mane la result aku nanti.


namun alhamdulillah bersyukur sangat kerana ade peningkatan yang mendadak dari semester 2 yang lalu. sesunguhnya semester dua tuh zaman kejatuhan kegelapan buat diriku.namun,masih jauh untuk mengejar sahabat2 engineer2 di luar sane.

chemical engineering bukan la sesuatu yang mudah yang aku sangka..sudah tentu dah tamat diploma nanti TAK akan ku sambung dalam bidang ni lagi.Aku nak sambung course yang aku minat..course ape ek???jeng jeng jeng...tggu jela..aku pon tak taw hehehe..

dalam kekalulatan sahabat2 aku mengrefresh mozilla google dan sebagai nye aku plak release kan tension aku dengan mengGOOGLE masakan untuk hidangan hi-tea hahaha..lagi pon kalau cek awal2 sure wat sakit hati memaki hamun je nanti kan kan kan..

hasil dari GOOGLElan aku tercipta la CHURROs hahah..name mcm pelik kan..churros nie mcm adek bradik pretzel kot..kot la kan..sbb doh jugak hahah..lagi pon aku mengidam sesangat pretzel from auntie anne's..aku suke pretzel stix yang name dye eclairs stix.

hasil rujukan dari sini lah yang bantu aku nak buat churros nie ehhe..cume aku guna 4 cawan besar tepung dan aku pakai coklat.sebabnye aku TAK suke cinnamon sugar hehe..ok kalo nak resepi rujuk sini..

**mintak ampun mintak maaf sebab menggunakan kata ganti nama diri AKU.kalau ade yang lebeih berusia dari aku membaca entry ini mintak jangan ambil haty.

**mintak maaf sekiranya resepi ini sama dengan sesiapa punya resepi sebab aku x linked balik..tapi ini la hasil masakan yang ikhlas datang dr seorang remaja yang berusia 19 tahun..

**selamat MENCUBA..

7 comments:

  1. suke wat menda sedap2 kan [-( x cian kat pa ke :(
    da la ngah lapor nih :((

    ReplyDelete
  2. @Papa

    alolololo..mahap pg beli dapur dlu heheh

    ReplyDelete
  3. pergh..
    sedap gler...
    ni tetiba rasa nk try ni..

    psl metro idol tu plak,
    akak kamu dpt masuk gak ae..
    dia g final ker?
    wah..mesti best kan..
    :)

    ReplyDelete
  4. eh lupa nk ckp..
    pesan kt dia tahniah yer...
    uhuhuh :)

    ReplyDelete
  5. @Cikgu Fikri

    thx..dye dapat no2 heheh..kua sorat khabar hehe

    ReplyDelete
  6. hahaha dear actually u lg sesuaiiiiiii msuk culinary arts tawuuuu ! (n_@) hehe owh sy pon mgidam nk makan eclairs stick tu, tp rse cm mahal je...mahal x? haha xpnah survey lak hrge dy bpe.. :p

    ReplyDelete
  7. @Lynn dAmya

    xde la mahal sgt..but ok la..sedap sgt!! auch!! ngidam!! i memang minat culinary..but my parentz TAK bagi hehe

    ReplyDelete