oreo milkshake!


assalamualaikum..selamat petang semua..semoga sihat hendak nye..mesti sekarang nie ramai yang tengah busy kan nak beli persiapan untuk anak nak masuk sekolah.hmm aku yang tak ade anak nie pon busy jugak ngeheheh..


haaa aku busy sebab adik aku nie kan nak masuk form one..so byk jugak la barang barang baru nak kene beli..almost 98% baru..haih..anak bongsu macam nie la kan..nak2 pulak abang-abang and akak-akak da beso..da keje..so mewah la dye..


abang-abang kirim duet suruh beli baju kelengkapan sekola kat si munirah nie..amboi..aku dlu xde pon sob..sob..untungla ank bungsu..munirah pulak dapat tawaran sekolah sains raja tun azlan shah "SERATAS" iaitu ex sekolah angah dan jugak sekolah sains teluk intan "SEMESTI" ex sekolah kak yang..tapi dye TAK nak pergi..


lagi pon,mak aku tak kasi pergi..sebab nye nanti mak aku tak de kawan nak gado..heheh..lagi pon dye muda sangat mak aku ckp hahaha..abang2 aku pon tak bagi jugak sebab nanti kalo bapak aku g kursus mak aku tinggal sensorang so,baik lah dye jage ngan teman mak aku.kelmarin,aku ngan munirah bosan sangat-sangat sampai tak taw nak buat ape..so aku cadangkan buat la oreo milkshake memandangkan barang2 semua ade dalam peti ais hehe..so haaa projek kami pon bermula la..mane tak nye,kalo pg tesco mesti singgah each cup beli oreo crunch..abis duet kat situ je da bpe banyak..so kali nie nk cube buat sendri plak heheh..bahan2 nye pon mudah je..senang plak tuh..



 bahan bahan dan cara-cara

*blender WAJIB hehhe
*fresh milk 1 cawan
*oreo 5 biji
*vanilla ice cream 3 scope
*whipping cream (optional) ikut suke
*gula 1 sudu besar
# campur semua bahan dan blend kan ..kalo nak lebeyh menarik taruk la ice ketul boleyh dapat 3 gelas.

kalau nak lebeyh jelas tengok pic bawah nie



da siap..jemput minum!!!!

**mintak ampun mintak maaf sebab menggunakan kata ganti nama diri AKU.kalau ade yang lebeih berusia dari aku membaca entry ini mintak jangan ambil haty.

**mintak maaf sekiranya resepi ini sama dengan sesiapa punya resepi sebab aku x linked balik..tapi ini la hasil masakan yang ikhlas datang dr seorang remaja yang berusia 19 tahun..

**selamat MENCUBA..

3 comments:

  1. @Azhafizah[フィザ]

    sian fiza..xpe nanti de rezeki jumpe,fara belanje ok..<3

    ReplyDelete
  2. wow ! look sooo creamy and nyummy~~~ (n_n) rajinnya dy

    ReplyDelete