cerita kelmarin..sob sob sob...




PENGALAMAN SAMPAI MATY PON AKU TAK LEYH LUPA KAN


kelmarin isnin tanggal 21/11/2011 aku kua makan ngan PC aku. pegi makan dekat ngan A'famosa. kire depan A'famosa la kan. makan nasi asam pedas ikan pari.Pc plak makan nasi telur dadar ngan asam pedas ikan kembung..nasi ngan ikan kire set rm 5. rase dye not bad la..malang nye aku xsnap pic..sbb kelaparan memuncak.haaa nama kedai tu asam pedas melaka.

lepas makan aku ckp kat Pc nk balik hostel..penat kan..PC plak cuty..so dye ape de hal..cume mlm tuh dye nk men futsal je..aku plak nk study rabu ade last paper.so balik la hostel.da sampai depan hostel aku ckp aku nk mkn aiskerim..mengade-ngade betol aku nei!..so kua la balik..tyme kua tuh aku bawak la kete..aku nk try drive mlm..aku kan bru blajo bwk kete ngan dye.

aku pon bawak la sampai simpang depan..lepas tuh depan tuh gelap gulita ok!!!..U aku memang terkenal ngan tempat jin bertendang! aku pon typu ah TAK takut kan!! negheheh..tup2 da sampai simpang aku nk tuka pemandu tbe2 kete tu maty enjin and lansung xleyh start! haaa sudah! aku gelabah la!!!..


gelabah xhengat!! maklumle tempat gelap bleyh plak tejadi kat ctu!!!!..dugaan weyh!!! lepas tuh aku pon ckp kat PC "takpe2 bia ma tolak..pa dok dalam kete.tapi tingkap bukak ma takot ma jerit pa TAK dengar" ekekekkekek...


sampai gitu sekali aku menawarkan diri kahkahakakahakahk...aku pon tolak la..cewah!! begerak doh kete tuh! kuat x aku..??( sambil angkat kening) hahahahhaha... bayangkan PC setengah tan plus kerete KELLY COOPER tuh aku tolak sorang diri begerak plak!! haaa mcm hero plak..kan da bongkak! hehehehe...

tapi lepas tuh xberjaya..xde hasil! so aku pon angat bendere surrender!! PC tahan la kte2 tpi xde spe pon nk benti..semua tkakut nk tolong..aku pon xberharap org benti tolong. norma kehidupan masyarakat sekarang susa nk beri bantuan..semua nye tkot nti menjadi tgung jawap mereka plak..ape salah benti kejap..tp xpe..aku xHARAP. so aku pon kol la naz..naz nie balak DILA..dila tuh kawan aku so naz pon kawan aku la kan...


naz pon dtg dengan segera..naz sampai je kami tolak plak kali kedua..aku ngan naz tolak. tapi xberhasil..lepas tuh kol azri plak..azri pon dtg naz amik ari..lepas tuh tolak punya tolak sampi la main road wkakakakka..jauh siak! teharu..aku plak xtolak sbb aku da malas..keje aku mse tuh snap gambo nk tulih dlm blog wkakakakka...sian kome kan..


lame2 semua da mcm putus ase..tup2 tercek air betery..tengok2 huumaih!!!!!!!!!!!!!! air batery kesing!!! taw xkesing!..org PERAK ckp..maksud nye KERING KONTANG!!..tuudia...selama nie servis mungkin pihak PRODUA xcek kot.."kot" la kan ngeheh...PC pon ape lg..bg duet kat naz zup zap zup zap!!! naz ilang!! dye g petronas simpang ampat kat tol simpang ampat tuh..beli air batery...naz bkn bli air batery air yougart bliss pon dye beli ekekekek..aku punye psl kan..sempat agy kirim!! thx naz!!


tak lame pas tuh naz sampai..air betery dpt air yougart dapat! haaaa untung kan..untung tak untung la yang aku,PC nagn azri da tersadai tepi jalan mcm hendon ekekke..lepas tuh da tuang air betery xberhasil..waaaaaa...nk pendek kan cite..adem plak dak2 sem 2 datang...dye lalu situ..lps tuh benti...haaa dorang nie dlu excident PC aku tlg hanto g spital..now kete PC aku xleyh start dorang tlg la beri bantuan ape2 yg patut..bgus kan dorang kenang budi jugak..thx korang!! aku xtaw name korang..



adegan tolak menolak sesi ke berapa aku pon tak hengat..tapi malang xde hasil..kali nie dorang tolak tuu dia lagi jauh..mengekek ngekek aku gelak..

tibe2 ade satu pakcik lalu..pakcik baru balik tengok bola..pakcik tuh dtg..pakcik tuh tnye itu ini pung pang pung pang borak...lepas tuh..pakcik tuh bawak kawan..kawan dye bawak kete 4by4..amik kau!!! kalo xleyh start gak xtaw la!! kawan dye ade jumper!! so aku nk igt kan ye kawan2..jumper sgt penting untuk kete2..so beli la bukan mahal pon..pesanan iklas untuk PC aku jugak!

dengan kuase jumper berserta charge-charge positive negative haaa lalu kete PC pon leyh start!! sedikit kelegaan di citu...kalo acik tuh xtolong kami..xtaw la mcm ne..ape2 pon thx pakcik and semua yang bantu!! jase korang aku igt sampai maty weyh!!!.. lepas da elok semua kete borak2 jap tuka2 no kot lps ni klo rosak plak senang ade da nk koling2..lepas tuh semua bersurai..aku plak balik ostel dengan aman damai...mlm tuh plak malaysia pon menang dapat pingat emas sukan sea..ekekkeke..tahniah MALAYSIA n thx to org2 yang tolong kami!! tgk sempat lagi aku wat iklan..

ok la da panjang ngat karangan aku nie..ekekekkee...meyh layan pic plak..

nampak tak signboard adtec ngan unikl micet tuh ekekekeke...sampai main road tolak kete..

ape yang meraka cuba lakukan di malam2 gulita ini labu!!!!

ngader2 je nie ahhahaha...bajet penat kan tolak kete sekangkang kera...bayang kan beso tak kera kangkang!

aaaaaaahhhh!! ahli2 mesorat tingkap da mula da!

mesorat ape tuh papa sampai tertido ekekkekee..

aku plak sempat posing di kala PC tengah gelabah mencari sumber bantuan..

dye pon nk jugak...

yang ini pon nk jugak...ini keje azri!!!!!!!!!!!!!!!! dye mekap kan bebear ngan songkok..xde kje la tuh,..comel kan bebear aku..

4 comments:

  1. bear tu aq yang chumilkan dia lagi....
    dia pakai songkok dowh...tolong baca doa :)

    ReplyDelete
  2. wahahah...pengalaman yg x dpt dilupakan :)
    thnx 2 azri..naz..dak2 sem2 ..hahhaa..mama!! yg menolak keta..hahha..thnx sgt2..thnx gak kat pakcik curi n abg man yg tlg...thnx :)

    ReplyDelete
  3. pnt lg ke..kan pa da bg minum air bttry 2 kan =))=))=))=))
    cmfrm energy full blk =))=))

    ReplyDelete